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Art Lab AKIBA/TOKYO X SPARAC Exchange Show 2020 TANDEM SOLO SHOW 24th April~4th May

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Art Lab AKIBA/TOKYO X SPARAC Exchange Show 2020
TANDEM SOLO SHOW @ Art Lab AKIBA/TOKYO
Howard Dean Spector & COCU
2019/4/24 ~ 5/4(Mon・Tue Close)15:00 ~ 20:00
Reception Party 4/27 (Sat) 18:00 ~
Special Thanks: Mike Saijo
Curated by  Syuta Mitomo

English follows
 
2020年に計画している日米交流展のPre企画としてLos Angelesから美術家でありSOUTH PASADENA ARTS COUNCIL(SPARAC)のディレクターのHoward Dean Spectorが来日し、日本人写真家「COCU」との展示をArt Lab AKIBA/ TOKYOの二会場にて同時開催します。
この展示は、Howardが来日中に日本人と関わる様子を、美術家 Mike Saijoがドキュメンタリーにして2020年に繋げるプロジェクトの一部です。
 
Rainfall of Reality: Howard Dean Spector
私は40年以上にわたり、主にアナログ写真とデジタル写真の映像の表現をしてきました。パステルカラーや水彩画、大規模なアクリル画、室内サイズの写真のインスタレーションなど、さまざまなメディアを対象にしています。最近の私の仕事はイメージ自身をテーマにしています。もしあなたがイメージそのものをテーマにするならば、それは個人的で文化的な意味で積まれた出来事の光学的対象物です。
個人的なものとしても、より大きなインスタレーションの一部としても、写真画像は、実際の人、物、そして出来事を記録し、私たちが理解し記憶するのに、重要な役割を果たすことは明白です。ギリシャの哲学者Democritusは、彼の著書Fragmentsの中で個々の滴が偶然に衝突したときに起こる出来事と共に、世界を巨大な降雨にたとえました。彼が説明したように、すべての物理的現象はランダムな爆発と物質の爆発であり、私たちの心は創られた感覚の現実に凝縮されます。写真は、ある瞬間のものの状態を捉えることで、現実の性質と時間の経過を反映するユニークな機会を提供してくれます。それは「人間の経験のための設定」を提供し、私たちが過去を振り返り、その出来事を現在についてのこれまでにない新しいそして物語に織り込むことを可能にします。
芸術家としての歴史を振り返って、Democritusの世界モデルを参考にして、「Rainfall of Reality」という名前の新しい作品を作成しました。
私のプロジェクトであるRainfall of Realityは、夢が機能するような方法で、非連続的で、ランダムで、偶発的な精神エネルギーの衝突で、イメージを結び付けます。変更され、歪められた過去からの写真は雨の中で一緒にぶつかるDemocriteanの滴のようにお互いに触れるでしょう、それらと共に心の中に残り、新しくそして予想外の物語の可能性の両方をもたらします。新しい画像の星座は、鑑賞者にとっても私自身にとっても、非線形の方法で記憶し、私たちの個人的および共同の思い出の本質を偶然に反映する機会を提供します。
ハワードスペクター、2019年
 
COCU: COCU
 カメラ・オブスクラは「空」を観測し得るか。「空(スンニャータ)」という、相対する概念(明暗、陰陽、生死、有無、波と粒子)を包含する抽象度の高い思想を関数として定義し、写真機を通して解を導く試み。物理学に於ける相対性理論”E=MC2”からも分かるように、万物はエネルギーに置き換わることが示されており、現実のもの全てが、見えているそのものではなく「空(エネルギー)」であると言い換えることもできるのではないか。「無」ではなく「空」であるのは世界に見えないエネルギーが充満している(無いのに在る)為であり、このことは量子力学においてヒッグッス粒子の発見により、ブッダの教えから2000年以上の月日を経て科学的に証明された。しかしながら多くの人々の意識は、目に見えない「空」の関数を紐解く事よりも、青くほの光るスマホの画面に支配されている。この局面に於いて万物の中で唯一質量を持たない(ヒッグスの海を最速で移動できる)光子の力を利するに特化した写真機の存在が肝要と考えるに至った。
 
虚空(アーカーシャ)とはインド哲学の5大の一つであり、火、水、土、風に次ぐ最後の要素として 宇宙、スペースという意味を持つ。日本語ではKOKUUと発音するが、我々はこれをもじった名を冠している。

 
Art Lab AKIBA/TOKYO X SPARAC Exchange Show 2020
TANDEM SOLO SHOW @ Art Lab AKIBA/TOKYO
2019/4/24 ~ 5/4(Mon・Tue Close)15:00 ~ 20:00
Reception Party 4/27 (Sat) 18:00 ~
 
We are planning a program for Japan-US Exchange Exhibition in 2020. Howard Dean Spector, an artist from Los Angeles and a director of SOUTH PASADENA ARTS COUNCIL (SPARAC), is coming Japan as a pre-exhibition for this program, and exhibit an exhibition with the Japanese photographer "COCU" It will be held at both Art Lab AKIBA / TOKYO. The exhibit is part of a project that will bring documentaries by the artist Mike Saijo to 2020 as his interactions with the Japanese during his staying in Japan.
 
Rainfall of Reality : Howard Dean Spector
I have been an image-maker for over 40 years, working primarily in analog and digital photography. I have also explored a range of other media – drawings in pastel and watercolor, large-scale acrylic paintings, and room-sized photographic installations. My most recent work has involved an investigation of the image itself – it’s nature as an optical counterpart, if you will, of occurrences laden with personal and cultural meaning.
It is stating the obvious to say that photographic images – both as stand-alones and as parts of larger installations – play a significant role in memory formation, documenting real-life people, objects, and events and shaping the way we understand and remember them. In his book Fragments, the Greek philosopher Democritus likened the world to an enormous rainfall, with events occurring when individual drops accidentally collide.  All physical phenomena, he explained, are random bursts and explosions of matter that our mind artificially condenses to sensory reality.  Photography, capturing the state of things as they are at a given moment, offers us a unique opportunity to reflect upon the nature of reality and the passage of time. It provides a “setting for human experience,” as one writer put it, allowing us to look back at the past and to weave its events into ever new and shifting narratives about the present.
Looking back at my history as an artist, I created a new body of work tentatively entitled Rainfall of Reality in reference to Democritus’ model of the world.
My project, Rainfall of Reality, connects images in ways a dream might function, in non-sequential, random, and contingent collisions of mental energy.  Pictures from the past, altered and distorted, will touch each other like Democritean drops bumping together in a rainfall, carrying with them both an emotional residue and the potential for new and unexpected narratives. The new image constellations provide an opportunity for the viewer and for myself to remember in non-linear ways and to reflect on the chance nature of our personal and communal recollections.
 
 
COCU:COCU
Can the camera obscura observe 「emptiness」? An attempt is made to define solutions with a high degree of abstraction including the opposite concepts (light and dark, yin and yang, life and death, presence and absence, waves and particles) as a function, and lead a solution through a camera. As understood from the theory of relativity "E = MC2" in physics, it is shown that everything is replaced by energy, and all things in reality are not "in sight" themselves, but "emptiness (energy)". Isn't it possible to say that there is something? It is because energy that is invisible to the world is full (is not present) that is "emptiness" but not "nothing", and this is due to the discovery of Higgs boson in quantum mechanics, from the teachings of Buddha, It has been scientifically proven to have a date of more than 2000 years. However, the consciousness of many people is dominated by the bright blue screen of the smartphone rather than solving the unseen "emptiness" function. At this point, I thought it important to have a camera that specializes in taking advantage of the power of photons that have only one mass (the fastest movement in the Higgs sea).

Emptiness (Akasha) is one of the five major Indian philosophy, and it is the last element after fire, water, soil, and wind.
It has the meaning of space and space. It is pronounced KOKUU in Japanese, but we bear the name that defeated it.